Digitale transformatie

Marketing uitbesteden

Meer weten?

We helpen je graag verder! Maak kennis met Jaap en Karim.

De wereld verandert continu. En het gaat allemaal steeds sneller. Dat biedt kansen én uitdagingen. Samen lopen we voorop.

Het is lastig om op de hoogte te blijven van alle technologische ontwikkelingen. Laat staan ontdekken wat relevant is voor jouw bedrijf. Waar liggen kansen en bedreigingen?

Dat onderzoeken we met jouw kennis van de markt en onze kennis op gebied van marketing en IT. Zo zorgen we ervoor dat je klaar bent voor de toekomst.

Platformdisruptie

Platformen zoals Uber, Thuisbezorgd en Airbnb zetten hele industrieën op z'n kop. Ze spelen slim in op klantbehoeftes en verkrijgen zo in rap tempo marktaandeel.

Zou jij met een slim platform concurrentievoordeel kunnen krijgen? Hoe creëer je een platform waarvan iedereen massaal de app downloadt?

Big data

Data is het nieuwe goud. Bedrijven als Google en Facebook verzamelen gigantisch veel data en verdienen er miljarden mee.

Big data is simpel gezegd het verzamelen, opslaan en analyseren van data om betere beslissingen te nemen. Met big data kun je tijd en geld besparen en betere producten creëren.

Zou je meer uit data kunnen halen dan je nu doet? En welke data zou je moeten verzamelen?

Artificiële Intelligentie (AI)

Het idee van AI is een computer iets menselijks te laten doen. Het is momenteel een hot item door nieuwe mogelijkheden (rekenkracht) en toenemende toegankelijkheid (opslag en verwerking van data wordt steeds goedkoper).

Grote bedrijven maken al gebruik van AI, bijvoorbeeld Apple (persoonlijk assistente Siri), Facebook (gezichten herkennen in foto's) of Amazon (producten aanbevelen). Consumenten verwachten van andere bedrijven een vergelijkbare beleving.

Waarvoor zou jij AI kunnen gebruiken?

Blockchain technologie

Blockchain technologie is vooral bekend door de speculatie rondom cryptocurrency. De technologie is echter veel breder toepasbaar en biedt oplossingen voor verschillende uitdagingen in de marketing en automotive industrie.

Wat is blockchain technologie?
Bij blockchain technologie draait het om de overdracht van waarde. Op dit moment is er altijd een derde partij nodig wanneer we iets van waarde overdragen (bijvoorbeeld een bank of de notaris).

Bij blokchain technologie is dat niet het geval. In een decentrale, gedeelde database wordt weggeschreven wie eigenaar is van wat. Omdat het decentraal is, kan niemand ongezien sjoemelen met gegevens. Dat maakt het zeer veilig.

Oplossing voor marketing uitdagingen
Blockchain technologie zou de volgende marketing uitdagingen kunnen oplossen:

  • Privacy beter waarborgen (data veilig opslaan en gebruikers controle geven over welke gegevens waar staan).
  • Advertentiefraude tegengaan (in de V.S. verloren bedrijven hierdoor in 2018 ingeschat 11 miljard dollar)
  • Advertenties relevanter maken (veel advertenties zijn totaal niet relevant voor degenen die ze te zien krijgen).

Blockchain technologie in de automotive
Ook in de automotive industrie zijn er diverse toepassingen:

  • Auto's veiliger maken. De grootste vijand van connected vehicles zijn cyberaanvallen. Blockchain technologie kan data veilig opslaan en beschermen tegen hackers.
  • Bevoorradingsketen transparant maken. Blockchain technologie kan de ‘echtheid’ van onderdelen garanderen.
  • Finance en verzekering betrouwbaarder, veiliger (privacy) en transparant maken; onder andere via smart contracts.
  • Telematics data veilig verzenden en ontvangen (vehicle-to-vehicle en bijvoorbeeld navigatiesoftware).
  • Infotainment systemen uitbreiden met veilige in-car betaalmogelijkheden voor films, muziek, etc.

Spraakgestuurde diensten en Voice Search

De toekomst is spraakgestuurd. We appen (55%), bellen (50%) en navigeren (39%) met onze stem. Dit gebeurt vaak nog met mobiele telefoons of in de auto met navigatiesystemen.

Tijdens Black Friday zagen we overal de Google Home voorbijkomen. Met dit soort slimme speakers wordt het de normaalste zaak van de wereld om spraakgestuurd muziek af te spelen, reminders in te stellen én te zoeken op het internet. In 2020 zullen 50% van alle zoekopdrachten via voice search plaatsvinden!

Bedrijven kunnen zelf spraakgestuurde diensten aanbieden. Zo lanceerde KLM een vertrekplanner, 'zoek en boek een vlucht', 'hulp bij het inpakken van je koffer' en een reisgids.

In 2020 worden er naar verwachting 81 miljoen spraakgestuurde apparaten verkocht. Met wat voor spraakgestuurde dienst kan jij klanten helpen? Is jouw website klaar voor voice search?

VR/AR technologie

Met VR wordt een volledig fictieve wereld gecreëerd en AR combineert fictie en realiteit. De toepassingen zijn eindeloos. VR wordt bijvoorbeeld ingezet om soldaten te trainen en met AR kunnen we ons toekomstige huis alvast inrichten met producten van IKEA.

In auto’s wordt AR dit jaar samen met voice-assistenten veelvuldig geïmplementeerd. Toepassing vindt met name plaats in navigatie en informatie over risico’s onderweg of info over bijzondere gebouwen/plekken. De verwachting is dat AR autorijden veiliger zal maken, omdat men de ogen meer op de weg kan houden.

Op gebied van marketing kunnen VR en AR extra beleving bieden aan potentiële klanten. Men kan op de mobiele telefoon het gevoel krijgen daadwerkelijk in de auto te zitten en een rondje te rijden. Ook kunnen met AR features van de auto uitgelicht worden.

"We hebben gekozen voor Hablar, omdat dit een jong en dynamisch bedrijf is"

Jelmer Broekhuizen

Managing director van Mobility Centre Holland

Marketing uitbesteden

Interesse?

Neem contact op vrijblijvend gesprek. Liever bellen? 010 - 31 05 300.