Marketing uitbesteden

Marketing uitbesteden

Meer weten?

We helpen je graag verder! Maak kennis met Jaap en Karim.

Marketing wordt steeds complexer. Je hebt tegenwoordig diverse specialisten nodig voor een complete marketingafdeling (strateeg, adverteren, SEO, social media, content, grafisch ontwerp, webdevelopment, analytics).

Voor bedrijven met minder dan 50 medewerkers is het onmogelijk om met één of enkele marketing medewerkers invulling te geven aan al deze rollen. Bovendien is de teamsamenstelling van vandaag, volgend jaar alweer achterhaald.

Hoe los je dit op? Door marketing uit te besteden. Het is kostenefficiënt, flexibel en biedt continuïteit. Je kunt marketing volledig of gedeeltelijk uitbesteden.

Kostenefficiënt

Een medior marketing medewerker kost minimaal €4000,- per maand, ofwel €23,10 per uur (op basis van een 40-urige werkweek, bruto uurloon van €15,50 inclusief werkgeverslasten, verzekeringen, werkplek en trainingen).

Het uurtarief ligt bij marketing uitbesteden een stuk hoger. Toch is het in de praktijk een prima keuze. Je betaalt namelijk enkel voor daadwerkelijk gewerkte uren en niet voor vakantiedagen, ziektedagen, bedrijfsuitjes, etc.

Bovendien werkt een specialist sneller dan een reguliere marketing medewerker. Door ervaring, geoptimaliseerde processen en automatisering voert een specialist het werk 2 tot 3 keer zo snel uit.

Flexibiliteit, Continuïteit en Kennis

Wanneer je marketing uitbesteedt, betaal je enkel voor werkzaamheden die op dat moment nodig zijn. In drukke periodieke vraag je simpelweg om extra capaciteit. Je hebt dus op elk moment een optimale bezetting.

Bedrijven met (een) eigen marketing medewerker(s) komen in de problemen wanneer er iemand onverwachts opzegt of langdurig ziek wordt. Marketing valt stil en oplossen duurt minimaal 2 maanden. Als je marketing uitbesteed, is continuïteit gegarandeerd.

Tot slot haal je kennis en ervaring van diverse specialisten in huis. Het verschil tussen perfect werk in elke marketingdiscipline versus middelmatig werk over de breedte is significant.

Visie op marketing uitbesteden

We hebben veel gepraat met ondernemers over de voor- en nadelen van marketing uitbesteden. Uit deze gesprekken is onze visie op marketing uitbesteden ontstaan:

  1. Het is belangrijk om snel te kunnen schakelen
  2. Het is belangrijk om betrokken en proactief te zijn
  3. Het is belangrijk om duidelijke afspraken te maken over de kosten
  4. Het is belangrijk om te specialiseren (in ons geval in de automotive)

Wat kost marketing uitbesteden?

Bekijk onze tarieven.

"Ik heb niet gekozen voor een eigen marketing medewerker, omdat je alle facetten in huis wilt hebben en die vind je bij Hablar."

Jelmer Broekhuizen

Managing director van Mobility Centre Holland

Wat kost marketing uitbesteden?

Marketing uitbesteden kan al vanaf de kosten van een parttime marketing medewerker. Je krijgt hiervoor een team betrokken specialisten.

Kickstart

Serieus aan de slag


€2750,-

Per maand gedurende 6 maanden


Marktveroveraar

Extreem snel groeien


€4750,-

Per maand gedurende 6 maanden


Marktleider

Naar het hoogste niveau


Maatwerk

In overleg, vanaf 6 maanden


Let op: in 2019 nemen we slechts 8 7 nieuwe klanten aan
Zo kunnen we ons 100% focussen op het behalen van hun groeidoelen.

*Exclusief advertentiebudget en kosten voor fotografie, videografie en drukwerk.

Marketing uitbesteden

Interesse?

Gebruik het formulier hieronder of bel 010 - 31 05 300.