Skip to content

Marketingonderzoek en Strategie

Marketing uitbesteden

Meer weten?

We helpen je graag verder! Maak kennis met Jaap en Karim.

De wereld verandert continu. Om relevant te blijven, moet je jouw bedrijf telkens opnieuw uitvinden. Dat is lastig. Via Marketingonderzoek & Strategie zorgen we ervoor dat je de juiste keuzes maakt.

In ons onderzoek staan mensen centraal. Zij bepalen immers of ze wel of niet met jou in zee gaan. Daarnaast kijken we welke marktpositie je nu hebt en hoe zich dat verhoudt tot concurrenten. Hoe ben en blijf je onderscheidend?

Uit deze inzichten ontstaat jouw marketingstrategie: een strijdplan om de juiste mensen of bedrijven te bereiken en hen met overtuigende waardeproposities om te toveren tot klanten.

Wanneer is het belangrijk?

Eigenlijk altijd. Zonder inzichten uit onderzoek heb je geen onderbouwde strategie. Marketingactiviteiten zijn dan doelloos (of nog erger, hebben de verkeerde doelen) en de gewenste resultaten blijven uit.

In de volgende situaties is Marketingonderzoek & Strategie extra belangrijk:

  • Je hebt een probleem en weet niet waardoor dit komt en/of hoe je dit oplost
  • Je twijfelt over een beslissing
  • Je wilt groeien, maar je weet niet hoe of het lukt nog niet
  • Je hebt een specifieke vraag

Marketingonderzoek & Strategie heeft niet alleen op het gebied van marketing meerwaarde. De inzichten dragen ook bij aan sales, klantenondersteuning en productontwikkeling.

Waarom uitbesteden?

Het is af te raden om zelf Marketingonderzoek & Strategie te doen. Objectief zijn is nagenoeg onmogelijk. Jouw kennis en ervaringen zitten te veel in de weg. Bij kwalitatief onderzoek, zoals interviews, zullen klanten ook niet helemaal open en eerlijk zijn.

Bovendien beschik je niet over de software en tools om data te verzamelen en analyseren. Tot slot haal je door Marketingonderzoek & Strategie uit te besteden kennis, ervaring en de frisse blik van specialisten in huis.

Onze werkwijze

Onderzoeksdoel bepalen
Wat willen we bereiken? In enkele gesprekken maken we kennis met jou, jouw bedrijf en de uitdaging waar jullie voor staan. Zodra het onderzoeksdoel helder is, geven we aan welke onderzoeksmethoden we gaan toepassen.

Data verzamelen
We gebruiken een combinatie van bestaande data (bijvoorbeeld jullie CRM, boekhoudpakket of Google Analytics) en verzamelen nieuwe data (bijvoorbeeld via een enquête of interviews). Omdat mensen centraal staan, gebruiken we zowel kwalitatieve als kwantitatieve data.

Data analyseren
Data op zichzelf zegt weinig. Het gaat om het verhaal erachter. Dit ontdekken we door de data te structureren (opschonen, bundelen en visueel presenteren) en vervolgens trends en patronen te herkennen.

Strategie bepalen
Op basis van de inzichten uit het marketingonderzoek maken we keuzes. We formuleren een lange termijn strategie met concrete doelstellingen voor de korte termijn.

Hulp nodig bij de implementatie? We bieden begeleiding via marketing uitbesteden of maandelijkse consultancy.

"Hablar heeft ervoor gezorgd dat we weer online goed te vinden zijn"

Jelmer Broekhuizen

Managing director van Mobility Centre Holland

Marketing uitbesteden

Interesse?

Gebruik het formulier hieronder of bel 010 - 31 05 300.