Waarom kopen mensen jouw product of nemen ze jouw dienst af?

Waarom kopen fans van Manchester United tickets

Waarom kopen mensen jouw product of nemen ze jouw dienst af? Het antwoord op deze vraag zal je verbazen.

Aan fans van Manchester United werd gevraagd waarom ze tickets kopen (video onderaan deze pagina). Je zou denken ‘Om voetbal/de wedstrijd te kijken’.

Niets is minder waar. De meeste fans noemen niet eens het woord ‘voetbal’!

Dit zeiden ze: ‘Your blood starts going’, ‘You’ve got to be there to be there’, ‘It’s just good’, ‘It gets you inside’, ‘The atmosphere is brilliant’, ‘Love of the club’, ‘Manchester United, says it all’, ‘To be part of it’.

Je hebt bijna geen copywriter voor een slogan meer nodig!

Hoe vaak stel jij deze vraag aan klanten? En verzamel je de antwoorden op een centrale plek (bijvoorbeeld jouw CRM of een excel-bestand)?

Ga hiermee aan de slag en verbeter met deze informatie jouw marketing.

LET OP: het is nog beter om dit door een externe partij te laten onderzoeken. Klanten reageren dan minder rationeel (kopen = 80% emotie) en eerlijker/open. Wij kunnen je hierbij helpen.. Geen zweverig onderzoek zonder uitkomst, maar concrete verbeterpunten die je geld opleveren. Bekijk hiervoor onze dienst ‘Onderzoek & Strategie‘ of neem direct contact op.

Video Bron: PR Smith

Afbeelding bron: Paul

Avatar

Jaap van Leent

Marketing specialist.

Neem contact op met Jaap via jaap@hablar.nl

Laat een reactie achter