Skip to content

Wie is jouw klant (echt) en hoe kun je hem of haar het best bereiken?

Wie is jouw klant echt?

Hoe meer je over jouw klant weet, hoe beter.

Vroeger was een eenvoudig demografisch profiel (geslacht, leeftijd, locatie, baan, inkomen, etc.) voldoende.

Daar kom je tegenwoordig niet ver mee. Je zult een groot deel van jouw marketingbudget verspillen.

Vul jouw klantprofiel(en) op z’n minst aan met psychografische informatie: interesses, karakter, houding, normen en waarden.

Wil je nog een stapje verder gaan? Duik dan in technographics (gebruik van hardware, software, social media, tools). Ter illustratie: het zou zomaar kunnen dat bezoekers met een iPhone gemiddeld 1.5x zo vaak het contactformulier op jouw website invullen.

Wil je hulp bij het opstellen van jouw klantprofiel? Bekijk onze dienst ‘Onderzoek & Strategie’. Geen zweverig onderzoek zonder uitkomst, maar concrete verbeterpunten die je geld opleveren.

Avatar

Jaap van Leent

Marketing specialist.

Neem contact op met Jaap via jaap@hablar.nl

Laat een reactie achter