In de laatste aflevering van Plankgas: 'dé B2B Automotive Podcast van Nederland' vertelt Niek Slotboom over zijn bedrijf BE-Combi. Luister hier.

Wat kost marketing uitbesteden?

Marketing uitbesteden is kostenefficiënt. Specialisten werken immers sneller, je loopt geen werkgeversrisico's en betaalt geen werkplek- en opleidingskosten. Bij Hablar is het al mogelijk vanaf de kosten van een parttime medewerker!

Kickstart

Voor bedrijven die serieus willen starten met marketing


€800,-

Per maand gedurende 3 maanden


Marktveroveraar

Voor bedrijven die met marketing razendsnel willen groeien


€2750,-

Per maand gedurende 6 maanden


Marktleider

Voor bedrijven die hun marketing naar een hoger niveau willen brengen


€4750,-

Per maand gedurende 6 maanden


Let op: in 2019 nemen we slechts 8 nieuwe 'marktveroveraar' of 'marktleider' klanten aan!
Zo kunnen we ons 100% richten op het behalen van hun groeidoelen.

Kickstart

Voorbeeld activiteiten


Per maand
Adverteren in Google of Facebook
6 LinkedIn updates
6 Facebook updates
Nieuwsbrief

Eenmalig
Case studie (klantverhaal)

Marktveroveraar

Voorbeeld activiteiten


Per maand
Adverteren in Google
Website updates & aanpassingen
SEO
Ontwerpwerk (print en online)
2 blogs
10 LinkedIn updates
10 Facebook updates
2 nieuwsbrieven

Per kwartaal
Case studie (klantverhaal)

Per jaar
Vakbeurs
2 whitepapers

Regelwerk betreft
Foto's, video's, drukwerk

Marktleider

Voorbeeld activiteiten


Per maand
Google Adverteren
Facebook Adverteren
Website updates & aanpassingen
Ontwerpwerk (print en online)
SEO
4 blogs
12 LinkedIn updates
12 Facebook updates
2 nieuwsbrieven
geautomatiseerde mails

Per kwartaal
2 Case studies (klantverhaal)
Klantverhaal
Whitepaper

Per jaar

2 vakbeurzen

Regelwerk betreft
Foto's, video's, drukwerk

*De maandprijzen exclusief advertentiebudget (klikbudget) en kosten voor fotografie, videografie en drukwerk.

Veelgestelde vragen

Kan ik met Hablar even snel schakelen als een eigen marketing medewerker?

We zien snelheid als kans om ons te onderscheiden in de markt. We zijn geen log bedrijf met meerdere managementlagen. Medewerkers en zelfs stagiairs krijgen de ruimte om zelf zo veel mogelijk beslissingen te nemen.

Natuurlijk is het fijn om de hoek om te lopen en een marketing medewerker aan te spreken over een 'spoedklusje'. Veel leveranciers kun je niet zo snel bereiken.

Omdat wij voor een select aantal opdrachtgevers werken (in 2019 nemen we slechts 8 nieuwe klanten aan), hebben we nagenoeg altijd ruimte om iets snel op te pakken.

Je kunt ons als volgt bereiken

  • Telefonisch: tussen 08:30 en 17:00 wordt er zeker opgenomen
  • WhatsApp Support: ideaal voor snelle vragen. In ieder geval bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 en over het algemeen binnen 30 minuten een reactie!
  • Mail: handig voor lange of formele berichten. Altijd binnen 1 werkdag een reactie.

Voordelen ten opzichte van een marketing medewerker

  • Geen problemen door vakantie of ziekte
  • Schaalbaar (een medewerker kun je niet op een willekeurig moment vermenigvuldigen)
  • Minder bang om tegengas te geven (we zijn niet bang om de 'zou je dit wel doen?' vraag te stellen)

Hoe zit het met opzegging en verlenging?

De overeenkomst wordt niet automatisch verlengd. Ongeveer 2 maanden voor het eind van onze overeenkomst gaan we in overleg over de verlenging (bij overeenkomsten van 12 maanden is dit 3 maanden voor het einde).

Er is dus geen opzegtermijn van toepassing.

Geeft Hablar resultaat garantie?

Geen enkel marketingbureau kan daadwerkelijk resultaat garantie geven zonder gigantische risico's te lopen. Veel valt buiten onze sfeer van invloed (bijvoorbeeld wat concurrenten doen of hoe je salesteam presteert).

Dat gezegd hebbend, zullen we wel onze stinkende best doen om jouw groeidoelen te realiseren. Intern spreken we zelfs bij voorkeur over 'onze groeidoelen'. We hebben niets aan ontevreden opdrachtgevers die na 6 of 12 maanden de samenwerking beëindigen.

Wat gebeurt er in drukke of juist rustige (marketing)maanden?

We proberen werkzaamheden zo veel mogelijk te spreiden. Drukke maanden ontstaan vaak door niet goed te plannen - vaak kunnen er eerder in het jaar al voorbereidingen getroffen worden.

Toch komt het voor dat er eens een maand meer of juist minder werk gedaan wordt. We houden dit goed in de gaten en laten het weten wanneer het uit de hand dreigt te lopen. Wanneer het gaat om minder werk, zullen we werken aan extra onderzoek/analyse, documenten ordenen, et cetera (activiteiten waar je normaal niet vaak aan toekomt).

Hoe gaat Hablar om met vertrouwelijke informatie?

We zijn bereid een geheimhoudingsverklaring te tekenen, maar we gaan een stuk verder dan dat. De automotive branche is zowel groot als klein. Wanneer we de reputatie krijgen van een bedrijf wat vertrouwelijke informatie doorspeelt, gaan we snel failliet.

Zou Hablar ook voor mijn concurrent werken?

Nee. Het is niet mogelijk om de volledige marketing te doen voor twee bedrijven die rechtstreeks met elkaar concurreren.

Wanneer we vermoeden dat een potentiële klant in jouw vaarwater zit, gaan we in overleg. Er is op dit gebied geen eenduidig beleid - het gaat er ons om dat jij je prettig voelt bij de nieuwe situatie. Jouw gevoel is dus leidend.

Het kan zijn dat we helemaal niet voor de nieuwe klant gaan werken, of dat we enkel bepaalde diensten van dit bedrijf gaan promoten. Sowieso kun je van ons altijd strikte geheimhouding verwachten.

Wat voor betaaltermijn hanteert Hablar?

We factureren maandelijks voorafgaand aan de werkzaamheden en hebben een betaaltermijn van 14 dagen.

Werkt Hablar ook internationaal?

Op dit moment richten we ons primair op bedrijven die in Nederland actief zijn. We kunnen prima uit de voeten in het Engels en hebben zeker internationale ambitie (o.a. Duitsland, België en Spanje). We hebben dan ook een voorkeur voor meertalige medewerkers.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op (we bijten niet!).